Forside

Gør din renovering af huset så billig som muligt

Når man skal til at renovere sit hjem eller måske endda bygge et helt nyt hus fra bunden, så kan man ikke komme udenom, at det kan blive en ret dyr proces. Der skal købes rigtig mange materialer hjem, og så vil man også oftest have brug for en masse forskellige håndværkere, som kan få det hele til at ske. Altså mange penge, der skal bruges. Men kan man gøre denne proces lidt billigere? Det burde faktisk godt kunne lade sig gøre med disse tips.

Gå efter gode, men billige materialer

Der skal som nævnt bruges en masse forskellige byggematerialer, og det er ikke bare noget, som falder ned fra himlen – det koster penge. Så i denne proces kan du med fordel bruge lidt ekstra tid på at kigge på priserne og eventuelt se, om du kan finde nogle lækre materialer, som ikke koster kassen. Du kan eksempelvis gå efter billige plankegulve, hvis det er den slags gulve, du ønsker. Ellers bør du bare generelt gå efter noget, der er på tilbud eller måske endda finde materialer, der er brugt – hvis de altså stadig er i god stand.

Vær selv med i byggeprocessen

En anden måde at gøre det lidt billigere på kunne være ved at lave det til en slags gør- det-selv-projekt. Chancen for at du kan klare hele renoveringen helt selv er nok meget lille, men hvis du kan give en hjælpende hånd med en stor del hen ad vejen, og måske også har nogle venner eller noget familie, der kan, så kan det faktisk sagtens være med til at gøre, at I kommer til at spare nogle penge på processen.

Lav en plan for hele renoveringen

Det sidste, der i sidste ende kan gøre, at jeres renovering kommer til at blive billigere, er, at I er gode til at få lavet en plan for, hvordan det hele skal foregå. Der kan nemlig godt komme nogle uforudsete omkostninger, hvis man ikke får planlagt, hvornår de forskellige håndværkere skal komme og den slags.

Så inden man kommer alt for godt i gang, kan man altså med fordel sætte sig ned og bruge lidt tid på at lave en skudsikker plan, som er nem at følge for både jer og dem, der skal komme og hjælpe med renoveringen.

Derfor kan det være en god idé at investere i flere virksomheder – f.eks. en Tesla aktie

Når det angår investering, er der et væld af forskellige virksomheder, man kan vælge imellem. Der er mange der kun investerer i danske firmaer, men der er bestemt også mange der kaster blikker på udenlandske og globale virksomheder, som alle går igennem en spændende udvikling. Noget af det man skal huske på, når man investerer både små og store beløber er at investere sikkert og i firmaer, man stoler på, så man ikke står tilbage med et alt for stort tab.

Følg med i udviklingen

Som aktiekøber er der meget at glæde sig over for tiden, da flere og flere virksomheder gennemgår en spændende udvikling, hvilket man kan følge med i ved hjælp af aktiekursen. Det amerikanske firma Tesla er blevet et af de mest populære firmaer at investere i, da deres banebrydende elbiler og bæredygtige teknologi hurtigt har skrevet sig ind i historien. En tesla aktie er for tiden meget værd og kan også sælges for meget, så det er med at slå til inden tesla aktien bliver for dyr at købe!

Når man køber tesla aktie, er man sikker på at blive en del af et firma, som for mange er et af verdens største lige nu. Teslas aktiekurs har været stabil i flere år nu, hvilket gør det til en sikker investering, der uden tvivl giver et godt afkast en gang i fremtiden.

Investér sikkert og sundt

Det smarte ved aktieinvestering er at man kan investere i det, man brænder for eller har interesse for. Det kan for eksempel være medicinalindustrien, der hele tiden arbejder på nye, spændende projekter, der går en forskel for vores alles helbred og opfinder nye midler til hvordan vi alle kan leve et sundere liv.

Man kan for eksempel med en bavarian nordic aktie eller en lundbeck aktie få indblik i udviklingen af to af Europas største medicinalfirmaer, som begge har gang i store projekter, der kan have positiv indvirkning på vores liv. Disse firmaer er etableret og har et godt ry, hvilket også gør at deres aktiekurs er stabil og sikker at investere i.

Forny din økonomi med alt fra en Jyske Bank aktie til crypto

Vi er kommet langt fra dengang vi betalte med naturalier. Gennem tiden har menneskers økonomi udformet sig på mange forskellige måder, men i rigtig mange år, har vi mest brugt de klassiske banker. Der er dog mange, som nu begynder at investere selv, og vil du gerne prøve det, så kunne du jo starte med en Jyske Bank aktie, for at blive i bankverdenen.

Start langsomt med aktier

Det er for mange en helt ny verden, at investere i ting som aktier. Derfor er der måske rart, at vælge nogen, som man har hørt om. Ja, det kan være en Jyske Bank aktie, men det kunne også være en Norwegian aktie. Der er tusindvis af aktier at vælge i mellem, så det er bare med at komme i gang.

Det er dog med så meget andet smart at starte langsomt, når man starter med noget nyt. Det gælder også for aktier, så starte med nogle få. Det er også smart at fordele dem på flere firmaer, så du ikke risikere at miste det hele, hvis kursen dykker pludseligt.

Andre investeringer

En anden investering, som også er blevet rigtig populær, er cryptovaluta. Det er Bitcoin og andet i den dur, og det foregår via det, som hedder en blockchain. Det kan være svært at forstå, hvordan den fungerer, men selv hvis man ikke vil sætte sig ind i blockchain, så kan man sagtens investere i cryptovaluta alligevel. Man skal bare være opmærksom på, at de går op og ned, ligesom med aktier.

Du kan også investere i at få nye projekter i gang. Der er mange steder online som Kickstarter, hvor man støtter op om et nyt produkt. Som tak for økonomisk støtte får man tit produktet tilsendt, så snart det er finansieret, og så er man med på bølgen før alle andre, og det er jo altid sjovt at være foran og med på moden. Her kan du vælge et projekt, som virkelig interesserer dig, og så bliver det mere personligt.

Tanker om at drive kloakmester virksomhed i 2021

At være selvstændig er på mange måder fedt, men det er selvfølgelig også hårdt og kræver det meste af tiden en del mere arbejde end hvis man er lønmodtager.

Det fede ligger i at man selv kan være med til at bestemme over arbejdstiden, og er der noget man er utilfreds med i virksomheden, så kan man selv ændre det.

Det ved Brian fra Byrdal Kloak alt om, for han valgte nemlig at blive selvstændig kloakmester i 2012.

Men hvad skal der til, for at man i 2021 kan drive en succesfuld kloakmestervirksomhed i Danmark, det kigger denne artikel lidt nærmere på.

Tilfredse kunder er nøglen til en god forretning

Uden tilfredse kunder, så er der heller ikke nogen virksomhed, og uden tilfredse kunder var Byrdal Kloak i hvert fald ikke vokset fra kun at bestå af Brian, til i dag at omfatte 9 ansatte.

 

Og tilfredse kunder er der heldigvis nok af i forretningen, det er især det, at en aftale er en aftale, og at tingene bliver udført til tiden som kunderne sætter pris på.

Byrdal Kloak blev i 2019 også kåret som værende årets håndværker, netop pga. de mange glade kunder.

Det er selvfølgelig vigtigt at være god til det man laver, og kunne levere varen til en konkurrencedygtig pris, men uden kunder kan intet af det lade sig gøre.

At være kloakmester er et 24/7 job

Det er selvfølgelig ikke alle problemer der er akutte, men når kunderne står en lørdag aften med et tilstoppet toilet eller en køkkenvask hvor vandet bare ikke synker – så er der altså længe indtil mandag morgen, og der er derfor brug for at få hjælp med det samme.

På hjemmeside under kontakt Byrdal Kloak kan man derfor også se at Byrdal Kloak har døgnservice, og altså rykker ud uanset hvornår kunderne har behovet.

 

Så hvis man gerne vil drive succesfuld virksomhed i 2021 må man også konkludere at man bliver nødt til at være der når kunderne har behovet.

Garantiordning er kundernes sikkerhed

Der findes et stort udvalg af kloakmestre og Byrdal Kloak er kun en af dem, så hvad får nye kunder til at vælge dem, frem for en anden virksomhed?

Ud over de gode anmeldelser så kan det bl.a. skyldes at de er medlem af en garantiordning og af Danskekloakmestre.dk, hvilket altså betyder at kunderne er forsikret af en garantiordning når de vælger at bruge Byrdal Kloak. Det giver nemlig en ekstra tryghed for kunderne, nye som gamle.

Det skal en faktura indeholde af information

Har du startet egen virksomhed og skal til at sende fakturaer ud til kunder? Så er det naturligvis vigtigt, at du sørger for at få lavet en ordentlig faktura, da det både viser din kunde at du er professionel, men også fordi du kan få behov for at vise fakturaen på et senere tidspunkt til skat eller din bank. Derfor har vi lavet denne artikel, som kan hjælpe dig med at få styr på hvad du skal sørge for at dine fakturaer indeholder fremadrettet.

 

Hvad er en faktura?

 

En faktura er et dokument, typisk en PDF-fil, som opkræver betaling for de ydelser eller varer, som du har solgt til en kunde. Fakturaen oplyser om antal, priser og de aftalte betalingsbetingelser.

 

Angående fakturaens udseende er der ikke som sådan et krav. Det der er vigtigt, er blot at alle de nødvendige oplysninger er på fakturaen, så der ikke bliver bøvl med skat, kunden eller banken senere hen. Derudover er det også vigtigt, at du laver forskellige fakturaer til forskellige virksomheder. Hvis f.eks. du har en faktura til en malervirksomhed i Taastrup, så kan du lave en faktura serie til Maler Taastrup nr. 1, 2, 3 osv.

 

Hvad skal en faktura indeholde?

 

Der er en række lovkrav til en faktura, som det er vigtigt, at du overholder. Her er en liste over de ting, som du skal sørge for at overholde, hvis du laver en faktura.

 

  • Dato for hvornår fakturaen er udsendt
  • Et fakturanummer, som er fortløbende. Har du to forskellige webshops i samme virksomhed, så må du dog gerne have adskilte fakturanumre. Du kan med fordel starte disse numre med et bogstav, så du har styr på at de ikke overlapper.
  • Sælgerens navn, CVR-nr og adresse
  • Køberens navn, adresse og CVR-nr
  • Varens eller ydelsens type, pris og mængde
  • Moms Beløbets størrelse. Dette skal stå på fakturaen for at man er berettiget til at fratrække moms

 

Har du sørget for at have alt dette på din faktura, så kan du fremadrettet undgå problemer. Et godt tip er at lave en skabelon til din faktura i et Excel-ark, som du fremadrettet kan bruge. Så kan du blot gå ind og ændre i informationer i excel arket, eksportere det som en PDF-fil og så har du en faktura, som er klar til at blive sendt til kunden. Vi håber, at denne artikel hjalp dig med at få et overblik over hvilke krav der er til en faktura, så du kan undgå problemer med disse fremadrettet.

Besøg skat og tjek efter om du nu har husket alt så du lovligt kan sende faktura afsted til dine kunder.

Sådan tjener du din virksomhed flere penge med linkbuilding

Sådan tjener du din virksomhed flere penge med linkbuilding

At starte din egen virksomhed er et stort skridt. Det er ikke mange i denne verden, som kan sige, at de har haft muligheden for succesfuldt at opstarte så stor en ting. Dermed er det også vigtigt, at du overvejer alle aspekter og muligheder for at gøre det til noget godt. Både linkbuilding, SEO/søgemaskineoptimering og det hele. Læs videre og find ud af hvordan.

Linkbuilding

Linkbuilding er essentiel for, at du kan tjene din virksomhed flere penge. Det er ikke mere kompliceret, end at skabe tekster og sætte specifikke ord eller links ind, som derefter vil blive opfanget af søgemaskiner, som vil øge trafikken på din hjemmeside. Derfor er det også vigtigt, at din virksomhed har en online tilstedeværelse, da det er der, hvor der er de største muligheder for udvikling og opdagelse. Når flere folk bliver dirigeret til din hjemmeside, er der nogle vigtige krav for, at de bliver derinde. Dit websted skal være designet på en æstetisk og logisk måde, så folk kan finde nemt rundt og blive draget ind. Når linkbuilding virker optimalt, så vil dette være et godt værktøj til at tjene din virksomhed flere penge. Du kan læse mere på https://jonasholm.dk/ydelser

Det øger også kvaliteten af folk, som besøger din hjemmeside. Ved at bygge en forbindelse mellem indholdet af din virksomhed og hvad folk søger på, vil du finde ud af, at mange bliver overrasket over, at det er det specifikke emne, som de leder efter. Folk vil se, at de har ledt efter dit produkt eller din service og være mere tilbøjelig til at købe det.

 

Sådan organiserer du dine møder

Møder er en helt afgørende del af en dansk arbejders arbejdsdag. Det er slet ikke noget vi kan undgå, hvis vi gerne vil have noget ud af vores arbejdsdag. Men det handler derfor også om at organisere alle disse møder. Hvis du har rigtig mange møder at holde styr på, så handler det om at få et godt system, så du aldrig glemmer et af dem.

Få styr på din kalender

Der er mange forskellige måder hvormed man bedre kan organisere sine møder. Og det er en god ide eventuelt at eksperimentere lidt med tingene, da du dermed kan finde en metode, som fungerer lige præcis for dig. Det handler om at tilpasse de forskellige ideer til lige netop din arbejdsdag.

Men helt grundlæggende kan du naturligvis blot starte med at have en kalender. Denne kan du eventuelt have som fysisk eller du kan have den digital. Det er meget en smagssag, hvad det er man foretrækker. Og der er fordele og ulemper ved begge dele.

Hvis du vælger at have en digital kalender, så er der ret mange programmer at vælge imellem. Det er god idé at have dette program både på din mobil og på din computer. På den måde har du meget nemt ved lige at tjekke op på dine møder og se, hvornår du har det næste.

Dette program kan eventuelt også lave påmindelser til dig, så du ikke glemmer et møde. Du kan få den til at sende en lille notifikation til dig eller eventuelt sende en mail til dig hver morgen omkring hvilke møder du har i løbet af dagen.

Skal du hyre professionel mødebooking?

Det kan også være en god ide at overveje at få professionel mødebooking. Med professional mødebook snakkes der her om det at hyre folk til at stå for at sammensætte dine møder for dig. Alt for ofte ender det med at vi sidder til møde med folk, som egentlig ikke kan fremme vores position i virksomheden eller komme os nærmere vores salgsmål. Og det kan virke meget frustrerende og som spild af tid.

Af den grund kan det være en god idé at hyre professionel mødebooking som sørger for at du sidder til de rigtige møder. Gennem professionel mødebooking kan du hurtigt udvide dit netværk og finde nogle nye kunder, som er virkelig interesseret i dine services og produkter. På den måde kan du hurtigt opnå dine mål.

Hvad kan man få hjælp til fra revisorer? Revisorer uddybet – Guide til at forstå sig på revisorer

En revisor kan gøre mange ting, og det er mange ting de bliver spurgt ind til at lave. Nogle af de ting, som man ikke kender så meget til, som revisorer kan hjælpe med vil denne guide belyse sig på. Derfor ved man til en anden gang man står i en af disse situationer, at en revisor også kan hjælpe med det. Der er nemlig mange ting revisorer gør, men det er også derfor at de populære ting skygger over de mindre populære, som ellers også er væsentlige. Fx. så er det vedtaget at man i Danmark skal ændre sig fra IVS til APS, og dette kan have betydning for sin forretning. Der er mange der vælger en revisor til at hjælpe en med dette, og denne artikel vil hjælpe en med at gøre en klogere på det, inden man tager beslutningen.  En IVS virksomhed er nemlig ikke længere noget man kan drive, og derfor skal der et skift over til APS til.  Med hjælp fra en revisor kan dette gøres ordentligt, og man behøver ikke at rode med det selv, hvis man ikke har lyst til det. Grunden til IVs er afskaffet er, fordi at IVS virksomheder kunne blive stiftet for 1 kr. Dette gider man ikke længere at have er muligt i Danmark og derfor skal man nu skifte sin virksomhed til APS. Det er også muligt at gøre det selv, men man kan løbe ind i problemer hvis det ikke gøres ordentligt, så man skal spørge sig selv, om man er god til at lave sådan noget.

Hvad er en rimelig revisor pris?

Har du en enkeltmandvirksomhed eller en anden form for selskab, så er det vigtigt med en revisor. For en revisor sørger for, at der er styr på økonomien i din virksomhed. Men lige netop for, at der er styr på økonomien i din virksomhed, er det også vigtigt, at din revisor tager en rimelig pris.

Træt af at betale i dyre domme for mobilforsikring?

Der er mange ting her i livet, der er dyre, og der er mange udgifter, som man er nødt til at betale. I dag er det f.eks. meget svært at leve uden en mobiltelefon, og der er også mange, der arbejder fra deres telefoner. Men det kan godt være dyrt at have en mobiltelefon, og det kan f.eks. være dyrt, hvis man skal have en forsikring. Men det behøves faktisk slet ikke at være så dyrt, hvis du sørger for at gøre det på den rigtige måde. Du kan finde ud af, hvordan du kan gøre det, hvis du læser med i denne artikel.